Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Implementace CLILu do výuky v primární škole
Vallin, Petra ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Hanušová, Světlana (oponent)
NÁZEV: Implementace CLILu do výuky v primární škole AUTORKA: PhDr. Petra Vallin KATEDRA: Katedra primární pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova ŠKOLITELKA: Prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. ABSTRAKT: Předkládaná práce se zabývá problematikou obsahově a jazykově integrovaného učení neboli CLIL (Content and Language Integrated Learning), který Evropská unie chápe jako vhodný nástroj pro výuku cizích jazyků ve 21. století. Jeho poměrně krátká historie způsobuje značné nejasnosti v terminologii, které věnujeme prostor v prvních kapitolách teoretické části, jejichž cílem je objasnit pojem CLIL a komparovat jeho různé interpretace a modely, kterých nabývá ve školní praxi. Dále se zaměřujeme na metaanalýzu zahraničních výzkumů, které byly v této oblasti provedeny po roce 2005. Teoretická část přináší také pohled do historie CLILu ve vybraných evropských státech včetně České republiky. První část uzavírá kapitola o teoretických koncepcích, k nimž se CLIL odvolává a které jsou podstatné pro samotné zavádění CLILu. Cílem empirické části bylo pak realizovat implementaci CLILu do výuky primární školy a popsat, jaké změny tato inovace přinesla. Prostřednictvím designu akčního výzkumu bylo zjištěno, že CLIL přináší zásadní změny v oblasti struktury komunikace ve třídě a podmiňuje do značné míry také...
Interakční styl začínajícího učitele v procesu budování jeho autority
Pecoldová, Veronika ; Šaroch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se věnuje autoritě začínajícího učitele vycházející z užití jeho interakčního stylu ve školní třídě. Cílem práce je zjistit, jak učitel a jeho žáci vnímají konkrétní interakční styly učitele s ohledem na budování a uplatňování jeho autority. Teoretická část práce sestává ze tří kapitol. První kapitola se zabývá pojmy autorita a autorita učitele s důrazem na hledisko žáků a uvádí v této souvislosti její klasifikaci. Další kapitola je pak věnována interpersonálnímu chování učitele, vymezení jeho interakčního stylu a možnosti jeho zjišťování v praxi. Třetí kapitola se věnuje začínajícímu učiteli s důrazem na problematiku obtíží v interakci s žáky, které jej mohou zpočátku jeho profesní kariéry potkat. Výzkumná část vychází primárně z kvantitativního šetření, realizovaného pomocí upravených standardizovaných dotazníků QTI, zjišťujících interakční styl učitele. Jejich úkolem bylo přinést zpětnou vazbu učitelům, kteří se účastnili výzkumu a zjistit, nakolik se interakční styly zvolené začínajícími učiteli liší od pohledu žáků a jejich představy o ideálním učiteli. Dotazníky byly distribuovány učitelům samotným a současně žákům dvou vybraných tříd, ve kterých tito učitelé vyučují. Informace z žákovských dotazníků byly dále doplněny prostřednictvím krátkých neformálních nestrukturovaných...
Implementace CLILu do výuky v primární škole
Vallin, Petra ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Hanušová, Světlana (oponent)
NÁZEV: Implementace CLILu do výuky v primární škole AUTORKA: PhDr. Petra Vallin KATEDRA: Katedra primární pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova ŠKOLITELKA: Prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. ABSTRAKT: Předkládaná práce se zabývá problematikou obsahově a jazykově integrovaného učení neboli CLIL (Content and Language Integrated Learning), který Evropská unie chápe jako vhodný nástroj pro výuku cizích jazyků ve 21. století. Jeho poměrně krátká historie způsobuje značné nejasnosti v terminologii, které věnujeme prostor v prvních kapitolách teoretické části, jejichž cílem je objasnit pojem CLIL a komparovat jeho různé interpretace a modely, kterých nabývá ve školní praxi. Dále se zaměřujeme na metaanalýzu zahraničních výzkumů, které byly v této oblasti provedeny po roce 2005. Teoretická část přináší také pohled do historie CLILu ve vybraných evropských státech včetně České republiky. První část uzavírá kapitola o teoretických koncepcích, k nimž se CLIL odvolává a které jsou podstatné pro samotné zavádění CLILu. Cílem empirické části bylo pak realizovat implementaci CLILu do výuky primární školy a popsat, jaké změny tato inovace přinesla. Prostřednictvím designu akčního výzkumu bylo zjištěno, že CLIL přináší zásadní změny v oblasti struktury komunikace ve třídě a podmiňuje do značné míry také...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.